Saturday, December 1, 2018

سنگ مصنوعی چیست ؟

سنگ مصنوعی از اواخر دهه 70 میلادی با استفاده از مواد شیمیائی ( آکریلیک ها و پلیمرها و رزین ها ) در کشور آمریکا تولید شد .

در دهه 90 میلادی شرکت برتون ایتالیا با استفاده از فن آوری تولید در خلاء و استفاده از رزین های خاص موفق به تولید سنگ مصنوعی رزینی با نام Bretonstone گردید که در حال حاضر بازار بین المللی به ارزش حدود 3 میلیارد دلار دارد . موارد استفاده این محصول ، رویه میزها و کانتر آشپزخانه ها و دستشوئی ها و تزئینات داخلی می باشد .

غیر قابل بازیافت بودن – لغزنده بودن و آتش زائی و عدم مقاومت در برابر UV ( اشعه ماوراء بنفش نور خورشید ) از مواردی است که این محصول را برای استفاده در کف و نما جایز نمی کند . ضمناً با تدوین قوانین جدید بین المللی در رابطه با حفاظت محیط زیست کالاهائی که از مواد غیرقابل بازیافت تولید می گردند ، کم کم از چرخه تولید حذف خواهند گردید .

در اواخر دهه 90 میلادی شرکت برتون موفق به تولید سنگ پایه سیمانی گردید که در دنیا با نام سنگ صنعتی یا سنگ مهندسی شناخته می شود .

استفاده از محیط خلاء در تولید قطعات بتنی ، محصولی قابل رقابت با انواع سنگ طبیعی را به وجود می آورد .

استحکام و مقاومت بالا ، تنوع و قیمت مناسب و اجزاء کلاً طبیعی از خواص منحصر به فرد این تولید می باشد .

سنگ صنعتی سیمانی برتون ( Terastone) – غیرقابل اشتعال – مقاوم در برابر UV – قابل پرداخت با انواع ساب از زبر تا صیقل – ابزار پذیر – و با خواص فیزیکی کاملاً مشابه سنگ طبیعی می باشد .

شرکت سازان سنگ سالار تنها واحد تولید Terastone در خاورمیانه است و سنگ تولیدی به صورت استاندارد با رنگ ثابت و یکنواخت و با قابلیت حق انتخاب بافت و رنگ تولید می گردد .

انواع سنگدانه های قابل مصرف : کوارتز – مرمریت – گرانیت و سیلیس می باشد . رنگ های مصرفی فقط تولیدات بایر آلمان که رنگدانه های معدنی است ، می باشد 

https://salarsang.com/%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

No comments:

Post a Comment