Wednesday, May 10, 2023

عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته

عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته چیست؟ این روزها از دوربین‌های مداربسته در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود و روز به روز بر کاربرد آن‌ها افزوده می‌شود. بیشتر مردم و سازمان‌ها نیز جهت افزایش امنیت به استفاده از این دوربین‌های مداربسته روی آورده‌اند. اما عوامل مختلفی بر  قیمت همکاری دوربین مدار بسته اثر می‌گذارند و نرخ نهایی آن را تعیین می‌کنند. از همین رو، در این مقاله می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته آشنا کنیم.

 

میزان تنوع دربین‌های مداربسته، بسیار زیاد است و هر یک از آن‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف و با مشخصات متفاوتی روانه بازار می‌شوند. علاوه بر این، هر دوربین مداربسته با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایی که دارند نیازهای خاصی را برآورده می‌کنند و در نتیجه،  قیمت همکاری دوربین مداربسته نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه برای آشنایی هرچه بهتر شما، به مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته اثر می‌گذارند اشاره کرده و هر یک را توضیح می‌دهیم.

·         نوع برند انتخابی

·         میزان کیفیت تصویر یا رزولوشن دوربین

·         دیجیتالی، آنالوگ بودن و قابلیت‌های هوشمند دوربین مداربسته

·         نوع جنس بدنه

·         شکل ظاهری دوربین مداربسته

 

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته ، برند دوربین است. هرچه برندی نام آشناتر و معتبرتر باشد به تبع آن به کیفیت محصول، استفاده از تکنولوژی‌های جدید و قابلیت‌های کاربردی در محصولی که عرضه می‌کند بیشتر توجه می‌کند تا مشتریان خود را حفظ کند. در بازار دوربین‌های مداربسته، برندهای جهانی مختلف و معروفی کار می‌کنند.

چندین برند بین‌المللی در ایران فعالیت می‌کنند. برخی برندها محصولات خود را با قیمتی‌ ارزان‌تر و برخی دیگر با قیمتی متوسط و برخی نیز به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر و نام‌ آشناتر بودن محصولات خود را با قیمتی بالاتر از دو گروه دیگر عرضه می‌کنند. البته به خاطر داشته باشید که صرف معروف بودن برند نشان‌دهنده کیفیت بهتر محصولات آن نیست. بنابراین، برند دوربین مدار بسته، یکی از عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته است.

 

در برخی از دوربین‌‌های مداربسته از تکنولوژی دیجیتال، در برخی دیگر از تکنولوژی آنالوگ استفاده می‌شود. دوربین‌های مداربسته آنالوگ، یکی از انواع دوربین‌ مداربسته هستند. برای نصب آن‌ها به دستگاه ضبط‌کننده ویدئویی و سیم‌کشی نیاز دارید. علاوه بر این، رزولوشن این نوع دوربین‌ها زیاد نیست و در نتیجه قیمت پایین‌تری دارند. نوع دیگری از این دوربین‌ها که آنالوگ HD نام دارند کیفیت تصویر بالاتری دارند و برای نصب و استفاده از آن‌ها به سیستم‌های دیگری چون HD DVR نیاز دارید. این امر به افزایش هزینه منجر می‌شود. بنابراین، نوع تکنولوژی به کار رفته، یکی از عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته است.

اما دوربین‌های دیجیتال برای ضبط تصاویر به سیم‌کشی نیاز ندارند و از اینترنت و بستر شبکه استفاده کرده و در نتیجه، وضوح تصویر بالاتری دارند. قیمت همکاری دوربین مداربسته دیجیتال بالاتر از دوربین‌های مداربسته آنالوگ است. در نتیجه، این نوع تکنولوژی‌ها نیز یکی از عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته هستند.

علاوه بر این دو نوع دوربین مداربسته، یک شکل دوربین‌های مداربسته مجهز به قابلیت‌های هوشمند وجود دارد که از آن برای کاربری‌های خاص استفاده می‌شود. دوربین‌های مداربسته هوشمند با قابلیت‌هایی چون تعقیب فرد یا سوژه موردنظر، قابلیت تشخیص چهره افراد، شمارش افراد عرضه می‌شوند و قیمت همکاری بسیار بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارند.

 

نوع دوربین بر کیفیت و وضوح تصویر اثر می‌گذارد و در نتیجه یکی از عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته به شمار می‌آید. دوربین‌های مداربسته در انواع رزولوشن‌های مختلف فول اچ دی، اچ دی و مگاپیکسلی (هرچه میزان عدد مگاپیکسل بیشتر باشد وضوح تصویر بالاتر است) عرضه می‌شوند. علاوه بر این، نوع لنزی که دوربین شما دارد بر کیفیت تصویر نهایی اثر می‌گذارد. در دوربین‌های دیجیتال سرعت بالای اینترنت به کیفیت و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده منجر می‌شود. قیمت همکاری دوربین‌ های مداربسته که رزلوشن بیشتری دارند بالاتر است.

 

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته ، نوع لنز به کار رفته در دوربین مداربسته است. به طور معمول، از یکی از دو نوع لنزهای ثابت و لنزهای متغیر در ساخت دوربین‌های مدار بسته استفاده می‌شود. دوربین‌هایی که به لنز ثابت مجهز شده‌اند از زاویه دید ثابتی هم برخوردار هستند، فقط روی یک نقطه خاص زوم می‌کنند و قیمت پایین‌تری دارند. اما دوربین‌های مجهز به لنز متغیر، امکان زوم کردن (بزرگنمایی) روی تصویر و تغییر زاویه دید را فراهم می‌کنند. به همین دلیل، با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند.

 

با توجه به این توضیحات، نوع لنز نیز یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت همکاری دوربین مداربسته است. این نکته را باید یادآور شد که از دوربین‌های دارای لنز ثابت برای مراکز و فروشگاه‌های خرید بیشتر استفاده می‌شود اما برای اینکه زاویه دید بیشتری را پوشش دهید باید از دوربین دارای لنز متغیر استفاده کنید.

 

No comments:

Post a Comment